Díjmentes nyílt napok a TOP -7.1.1-16-H-ESZA-2019-00412 projekt támogatásával

2019. október 5-én (szombaton) ismét nyílt napot szervezünk, hogy látogatóink megismerjék az élményszerű tanulást, melyben diákjaink már nap mint nap részt vehetnek.

Ezen a napon egyedi robotbemutató alkalom lesz az Alba Innovárban! Ezen a nyílt napunkon CSAK erre a programra 10 éven aluliak számára is nyitva áll az Élményközpont, fél órás robotbemutatónkra kivételesen már 4 éves kortól várjuk a gyerekeket a Foglalkoztató térben.

A foglalkozás keretében a Pepper, az EdBot és az új UbTech Alpha1 humanoid robotjainkat mutatjuk be.

Előzetes regisztráció mindenképpen szükséges! Kérjük, hogy a gyerekeket és a kísérő szülőket is regisztrálják. A többi nyílt napos foglalkozásunkra a regisztráció továbbra is 10 éves kortól lehetséges!

FONTOS: a többi foglalkozásunkon csak 10 éven felüliek vehetnek részt! Kiskorú kísérője csak 18 éven felüli lehet, és neki is regisztrálni kell!

  • Humanoid robotjaink a legmodernebb robotok világába vezetik el a hozzánk látogatókat.
  • Kipróbálhatják az Alba Innovár interaktív, érintésre reagáló okospadlóját, a Wizefloort.
  • A Leopoly 3D modellező szoftver lehetővé teszi a 3D-s szobrászkodást játékos formában.
  • Lehetőség lesz Lego Mindstorms EV3 robotokat programozni különböző érdekes feladatokra.
  • Bemutatjuk, hogy milyen egyszerűen lehet különféle tárgyakat tervezni, alkotni és kinyomtatni 3D nyomtatóval.
  • Szabadulószobánkban található hazánk egyik legnépszerűbb szabadulós kihívása, mely egyedi és váratlan feladványokkal várja a játékra regisztrálókat.

Ha érdekli a digitalizáció, a modern, élményszerű tanulás világa, regisztráljon programjainkra, és látogasson el hozzánk!

Szabadulószoba


A digitalizáció világára épülő rejtvények és kihívások

Foglalás

Bemutatótér


WizeFloor (okospadló), és Leopoly szoftver

Foglalás

Foglalkoztató tér


Lego, 3D tervezés, nyomtatás és humanoid robotok

Foglalás

Szabadulószoba (Parapark)

A legendás parapark-produkciók lényege, hogy a játékosokat rabul ejti (szó szerint) valamilyen titokzatos hely, ahonnan erővel nem, csak ésszel lehet kijutni - ráadásul mindössze 40 perc alatt. A szabadulós játék aktív kikapcsolódás, izgalmas kihívás és csapatjáték. A kijutós játék próbára teszi a logikát, a kombinációs készséget. Bizonyítottan a galaxis első szabadulós játéka! 12 éves kortól ajánlott.

Bemutatótér

Leopoly VR (Virtuális Valóság), Sprout és Okospadló: A Leopoly webalapú 3D modellező szoftver, amely lehetővé teszi a 3D-s szobrászkodást virtuális valóságban (VR). A különféle sablonok megkönnyítik a szobrászkodást, a gazdag színpalettával pedig még élethűbbé varázsolható a megalkotott szobor. Leopoly Sprout: A Leopoly Sprout egy olyan könnyen kezelhető felületet biztosít, ahol a felhasználók könnyen megismerkedhetnek a 3D alkotás világával. A virtuális gyurma segítségével a modellezők olyan alakzatokat készíthetnek, amelyek mentés után alkalmasak 3D nyomtatásra, így a virtuális fájlból szinte azonnal kézzelfogható tárgy születhet. Alsó korhatár: 10 év.

A WizeFloor egy interaktív, nagyon sok érzékelővel ellátott, érintésre reagáló, készségfejlesztő "okospadló”. A játékhoz a fizikai aktivitás mellett a csoportmunka és a közös gondolkodás is elengedhetetlen. Ez a digitális eszköz nagyon izgalmas, hiszen számtalan alkalmazás/játék közül van lehetőség választani. Néhány ezek közül: foci, memória, lufipukkasztás, pingpong, színező, sakk, tenisz, zongora, léghoki, puzzle. Az alkalmazások döntő többségben angol nyelvűek, ezért előny az angol nyelv ismerete, de sok feladat/játék angolnyelv-tudás nélkül is használható. Alsó korhatár: 10 év.

Foglalkoztató tér

LEGO Mindstorms EV3 programozás (robotika): Megmutatjuk, hogyan lehet könnyen irányítani LEGO robotot. Olyan programot készítünk, mellyel a robot előre-hátra halad, fordul, és az érzékelőket bevetve is utasítjuk mozgásra. EDBOT: Ez a kis minirobot 16 szervomotorjának köszönhetően kifinomult mozgásokra képes. Megmutatjuk, hogy a Scratch programozófelület segítségével miként lehet egyszerűen felépíteni tetszőleges mozgássorozatot. Alsó korhatár: 10 év.

 

3D tervezés és nyomtatás: Megmutatjuk, hogyan lehet egy program segítségével különféle tárgyakat tervezni, ötleteket megvalósítani 3D-ben. Segítünk az első terv elkészítésében. Foglalkozásonként 5 fő kinyomtathatja elkészített alkotását. Pepper: Bemutatjuk humanoid robotunkat, Albát. Megmutatjuk, milyen mozgásokra, párbeszédekre képes Magyarország első és egyetlen Pepper típusú szocio-emocionális robotja. Alsó korhatár: 10 év.

Az AppInventor foglalkozáson a programozás alapjait, az objektumok használatát lehet megismerni. Segítségével úgy tudunk androidos okoseszközökön futó applikációkat készíteni, hogy nem kell hozzá előzetes programozási ismeret, ugyanis előre megírt blokkokból állítjuk ezeket össze, melyeket akár meg is lehet osztani a Google Play áruházban. 12 éves kortól ajánlott.

Micro:bit és Scratch (kódolás): A micro:bit eszköz segítségével közelebb kerülünk a programozás világához. Játékosan, látványosan programozzuk Scratch környezetben az eszközön lévő 5x5-ös led mátrixot. Használjuk érzékelőit, be- és kimeneti jeleit. Scratch: Ezen a foglalkozáson megmutatjuk, hogy különösebb előképzettség nélkül hogyan lehet egyszerűen játékokat, animációkat, meséket készíteni ebben a programozási környezetben. Alsó korhatár: 10 év.